Vizită de studiu în Irlanda pentru românii de la Mediu
Autor: Dana Puscoci
Comisia Europeană finanţează o vizită de studiu în Irlanda pentru instruirea personalului din cadrul Ministerul Mediului implicat în implementarea Fondurilor Structurale şi de Coeziune.
România este într-un proces intens de adaptare a legislaţiei şi de întărire a capacităţii instituţionale şi administrative în vederea aplicării noilor cerinţe ale Uniunii Europene. Astfel, Ministerul Mediului a fost desemnat ca Autoritate de Management şi pregăteşte Programul Operaţional Sectorial de Mediu.
În cadrul proiectului Phare „Asistenţă pentru implementarea programului Phare 2001”, se va organiza în perioada 10-13 octombrie un „study tour” în Irlanda, la Dublin în vederea fundamentării unor aspecte teoretice privind implementarea Fondurilor Structurale şi de Coeziune şi a acumulării de experienţă practică privind gestionarea fondurilor comunitare într-o ţară membră a Uniunii Europene.
Principalele subiecte acoperite vor fi:
• Justificarea pregătirilor în organizarea Programului Operaţional Sectorial de Mediu (în legătura cu alte autorităţi de management şi Ministerul Finanţelor, principalele probleme şi constrângeri, asigurarea calităţii prin proceduri şi linii directoare, cerinţele Uniunii Europene şi relaţiile cu Comisia Europeană etc.);
• Autoritatea de Management a Fondurilor Sructurale şi de Coeziune (în legătură cu Autoritatea de Management a Programului Operaţional Sectorial, relaţiile cu UE, rectificări pe durata implementării programului, etc.).
Obiectul vizitei de studiu este acela de a cunoaşte mai multe detalii în ceea ce priveşte pregătirea Programului Operaţional Sectorial de Mediu, principalele elemente şi proceduri aplicate, implicarea factorilor interesaţi, detalii despre organizarea Cadrului de Sprijin Comunitar în Irlanda, stabilirea Autorităţii de Management incluzând diferite departamente:
• Monitorizare – coordonarea instrumentelor structurale, precum şi urmărirea eficacităţii şi calitătii implementării acestora;
• Evaluare –coordonarea evaluarării proiectelor;
• Plăţi – managementul financiar corect al proiectelor, supervizare financiară şi controlul plăţilor;
• Contractare – pregătirea şi încheierea contractelor proiectelor.
Un alt aspect foarte important este modul cum aceste departamente cooperează şi raportează asupra activităţilor lor, cum şi-au stabilit procedurile şi liniile directoare incluzând procedurile de control şi evaluare.
Mai multe informaţii privind acest „study tour” şi proiectul în cadrul căruia se va organizat puteţi afla pe site-ul www.gieltd.com
Sursa:
Data postării: 10.10.2005
Vizualizări: 2.046
Înapoi la articole
|