Profesionistii de succes impart cu totii o caracteristica deosebita niciodata: nu stau pe loc! - articole - munca.ro
Pagina principală |  Articole |  Ştiri |  Resurse |  Condiţii |  Servicii angajatori |  Contact
 Imobiliare  | Turism  | Prieteni  | Bancuri  | Ştiri  | Culinare  | Coduri poştale  | Curs valutar  | Meteo  | Calendar  | Ziare 
Articole

Profesionistii de succes impart cu totii o caracteristica deosebita niciodata: nu stau pe loc!

Autor: Eduard Radu

         Cu totii ne dorim un job mai bine platit, conditii de lucru mai bune si, de ce nu, si un program de lucru mai lejer. Sunt convins ca daca ti-ai intreba aleatoriu prietenii sau colegii, acestea ar fi cele mai des intalnite raspunsuri. Observati cumva o contradictie intre aceste obiective?
         
          Intr-un studiu recent a reiesit ca doar 5% dintre romani sunt dispusi sa isi construiasca o cariera cu orice pret. In schimb, din acelasi studiu a rezultat ca peste 80% dintre noi ne dorim un salariu mai bun si peste 20% dintre noi vrem conditii de lucru mai bune. Nu este nici o problema ca avem aspiratii mari si ca tintim catre stele. Problema consta insa in faptul ca, asa cum reiese din cifre, nu suntem dispusi sa facem ceea ce este necesar pentru a ne realiza acele dorinte.
          Asa cum aminteam si intr-un articol anterior, definitia nebuniei este "sa speri ca poti obtine rezultate diferite azi, facand tot ceea ce ai facut si ieri". Daca ne dorim mai mult, daca vrem un salariu mai bun, daca dorim sa lucram intr-o echipa mai dinamica, intr-un mediu de lucru mai placut, este evident ca trebuie sa ne castigam dreptul de a fi acolo. Trebuie sa dovedim ca meritam, ca suntem suficient de buni profesionisti ca sa stam la masa cu cei profesionisti.
         
          Fie ca trebuie sa ne castigam acest drept in ochii unui nou angajator, fie in ochii actualului manager de la compania la care lucram, cea mai buna cale catre realizarea aspiratiilor noastre este aceea de a deveni mai buni decat am fost ieri si de a pune aceste aptitudini nou castigate in folosul firmei in care lucram.
          Cum putem deveni mai buni? Mai jos sunt enumerate doar cateva oportunitati pe care le are oricine la indemana:
         
          1. Cautand probleme pe care sa le rezolvam la servici, in plus fata de ce ni se deleaga de catre superiorul nostru. Mihai T., IT Manager intr-o mare companie de asigurari, ne-a spus ca secretul succesului lui profesional a constat in faptul ca "pe vremea cand inca eram un simplu angajat, unul dintre cei multi din departamentul de IT, intotdeuna mi-a placut sa anticipez ce ar putea merge prost si sa corectez eventualele erori de sistem, chiar inainte ca ele sa poata afecta munca colegilor mei. Asta mi-a atras simpatia lor si respectul sefilor si s-a concretizat ulterior in promovare". Care este problema pe care poti tu sa o rezolvi la actualul loc de munca?
         
          2. Citind in fiecare zi o revista sau dintr-o carte de specialitate din domeniul care ne pasioneaza. In functie de cat de sustinut este ritmul, poti ajunge in circa 3-5 ani un asa numit expert in acel domeniu, cel putin teoretic. Cu cunostintele dobandite poti rezolva sau contribui cu idei la rezolvarea mai multor probleme in continuare. Care a fost ultima carte de specialitate pe care ai citit-o?
         
          3. Vorbind cu colegii din alte departamente. Aceasta metoda este numita de liderii lumii de afaceri la nivel international, ca fiind una dintre cele mai importante activitati care i-a ajutat sa se dezvolte. Acum cativa ani am avut un coleg de servici absolut fenomenal. El lucra in departamentul de logistica si aproape in fiecare pauza de pranz lua masa cu un coleg dintr-un departament diferit. Daca venea la mine, discutia se invartea in jurul subiectelor de resurse umane: “Edy, care sunt lucrurile cele mai importante pe care le urmaresti in momentul in care angajezi pe cineva nou?”. Ziua urmatoare se ducea la managerul de vanzari si-l intreba despre experienta lui in negocieri. In prezent a ajuns sa coordoneze un departament national de logistica, unde isi foloseste cunostintele de resurse umane ca sa-si recruteze si sa-si motiveze colaboratorii si cunostintele de vanzari pentru a atrage noi clienti. Cu cine vei iesi la pranz maine?
         
          4. Participand la seminarii, prezentari sau conferinte pe teme care te pasioneaza. In ziua de astazi, a avea acces la astfel de oportunitati a devenit extrem de facil, foarte multe fiind chiar cu intrare gratuita. Sunt o excelenta ocazie de a fi la curent cu ce mai este nou in domeniu si de a intalni persoane cu expertiza si credibilitate in acea arie, care ti-ar putea furniza sfaturi valoroase. Cand este urmatorul seminar la care vei participa?
         
          “DEZVOLTARE" este cuvantul cheie, fie ca inseamna a invata mai mult despre ceea ce te pasioneaza, fie a-ti extinde cercul de cunostinte printr-un efort de networking sustinut sau a-ti antrena niste abilitati interpersonale cum ar fi comunicarea sau lucrul in echipa. Iti doresc succes in dezvoltarea ta ca profesionist pentru ca nu exista alta cale!



Sursa:


Data postării: 15.08.2005
Vizualizări: 2.091

Înapoi la articole


Publicitate pe acest site
Copyright ©2002-2024 Pandora Impex SRL.