Numărul agenţiilor de recrutare a crescut, însă multe dintre ele vor dispărea - articole - munca.ro
Pagina principală |  Articole |  Ştiri |  Resurse |  Condiţii |  Servicii angajatori |  Contact
 Imobiliare  | Turism  | Prieteni  | Bancuri  | Ştiri  | Culinare  | Coduri poştale  | Curs valutar  | Meteo  | Calendar  | Ziare 
Articole

Numărul agenţiilor de recrutare a crescut, însă multe dintre ele vor dispărea

Autor: Dana Puscoci

         După cum vă spuneam în numerele anterioare, serviciile specializate de recrutare personal câştigă teren în condiţiile în care tot mai multe companii şi chiar persoane fizice preferă să-şi externalizeze această activitate, apelând la serviciile unor companii de recrutare. O astfel de companie este Hara International, iar despre activitatea acesteia ne-a vorbit directorul executiv, Bogdan Constantinescu.
         
         Printre serviciile oferite de compania dumneavostră se numără şi cele de recrutare personal pentru baby-sitting. Care sunt criteriile de evaluare şi selecţie în acest domeniu?
         În principiu, orice persoană care doreşte şi poate să aibă grijă şi să supravegheze un copil devine un potenţial candidat pentru noi (www.bone.ro). Înscrierea în baza de date, cât şi selecţia se face de către personalul agenţiei noastre - psihologi cu experienţă în selecţia de personal - pe baza anumitor criterii şi numai după parcurgerea unor etape de recrutare obligatorii. Toate acestea au ca scop optimizarea activităţii noastre, dar şi creşterea gradului de mulţumire a clienţilor noştri în raport cu serviciile oferite.
         Fiecare persoană recrutată de noi este supusă unui proces complex de selecţie şi verificare care vizează: identitatea şi cazierul judiciar, nivelul de educaţie, pregătirea profesională, starea de sănătate, experienţa şi recomandări. Toate informaţiile obţinute sunt analizate, verificate şi prelucrate, astfel încât la finalul procesului de selecţie să putem oferi bona potrivită solicitărilor şi nevoilor angajatorului care apelează la noi. Definirea profilului psihologic, respectiv aplicarea unui test psihologic, subliniază seriozitatea cu care analizam fiecare candidat în parte. Această evaluare este efectuată de către psihologii firmei noastre, toţi candidaţii fiind testaţi conform normelor în domeniu. Numai după parcurgerea şi depăşirea acestor etape, candidatul va fi înregistrat în baza de date şi ulterior invitat la interviuri cu angajatori.
         În medie, câte persoane apelează la aceste servicii într-o lună?
         Avem un număr mediu de intrări din punctul de vedere al celor care îşi caută un loc de muncă, de aproximativ 80-100 de persoane lunar. Evident că nu toate aceste persoane sunt înscrise automat în baza de date a firmei. Aşa cum v-am spus, avem o serie de criterii de selecţie şi o serie de parametrii de îndeplinit de către fiecare candidat în parte, în funcţie de tipul de activitate pentru care optează. Fiecare persoană acceptată trebuie să aibă un dosar complet, şi aici mă refer la copii după actele de identitate, cazier judiciar, recomandări, adeverinţă medicală , etc. şi până la parcurgerea cu brio a testului psihologic.
         Ce se întâmplă dacă persoana recomandată de dumneavostră nu corespunde standardelor familiei angajatoare?
         În primul rând, angajatorul alege persoana potrivită cu nevoile sale în urma unui interviu în cadrul căruia, de regulă, intervievează mai multe potenţiale persoane. Selecţia acestor persoane se face de către noi, din baza de date pe care o avem la dispoziţie şi pe baza criteriilor pe care angajatorul le stabileşte, acestuia revenindu-i decizia finală. În aceste condiţii, nu se pune problema ca persoana recomandată de noi să nu corespundă standardelor. Există însă cazuri când angajatul nu poate să-şi ducă la îndeplinire sarcinile. În acest caz, angajatorului i se oferă posibilitatea de a alege o altă persoană iar angajatului i se oferă posibilitatea participării la alte interviuri.
         Aveţi şi programe de training pentru baby-sitting?
         Încă nu am dezvoltat această latură, deşi în urmă cu 4-5 luni ne-am gândit să o punem în practică. Motivul amânării începerii unei serii de programe de training este că - luând totodată şi pulsul pieţei - am ajuns la concluzia că potenţialii interesaţi nu dispun nici de fondurile necesare, nici de timp. De aceea, în prezent, analizăm şi căutăm soluţii de a face aceste traininguri fără a percepe nici o taxă de participare. Sperăm ca, în 2006, să oferim şi aceste programe.
         Ce îmi puteţi spune despre programul de îngrijire a bătrânilor şi bolnavilor?
         Pentru acest segment de piaţă, recrutăm personal cu pregătire medicală: foste sau actuale cadre medicale, în general asistente medicale sau infirmiere, sau persoane cu experienţă în acest tip de activitate, dispuse să lucreze într-un program flexibil, de la câteva ore pe zi până la un program prelungit, de zi, de noapte şi chiar ca intern, la domiciliu sau în altă locaţie (spital, străinătate, etc). Dificultatea unei astfel de activităţi depinde de gradul de deplasabilitate al vârstnicului/bolnavului, de asistenţa medicală necesară şi de programul de lucru solicitat. În plus, responsabilitatea angajatului vizează un ansamblu de activităţi care să-i creeze celui în cauză un mediu adecvat stării sale medicale, de la supravegherea medicaţiei, a igienei şi alimentaţiei şi până la întreţinerea capacităţii sale mentale prin conversaţie şi companie.
         Câte persoane vârstnice beneficiază de un astfel de ajutor găsit prin intermediul agenţiei dumneavoastră?
         Din totalul de plasări putem spune că aproximativ 25% din cazuri sunt cele de plasare personal pentru îngrijire vârstnici sau bolnavi la domiciliu.
         
         La cererea pieţei, am dezvoltat şi un serviciu de recrutare personalizată
         
         Aveţi şi un serviciu de recrutare personalizată. Ce presupune acest lucru?
         Da, am dezvoltat acest tip de serviciu la cererea pieţei, care din nevoia de a economisi timp, bani, dar şi din dorinţa de a evita „expunerea” publică, au apelat la noi pentru găsirea persoanei/persoanelor dorite. Recrutarea personalizată vizează recrutarea şi preselecţia unei persoane care trebuie să îndeplinească anumite cerinţe în funcţie de caracteristicile postului pentru care se face recrutarea. De asemenea, experienţa şi pregătirea, disponibilitatea pentru un anume program cu anumite sarcini şi obligaţii necesită în anumite cazuri acţiuni personalizate de recrutare, respectiv anunţuri conforme în mass-media sau pe alte suporturi urmate de filtrarea candidaţilor şi alegerea unui grup ţintă în vederea interviului final cu solicitantul.
         Serviciile noastre personalizate vizează: educatoare; administrator proprietăţi private, respectiv familii şi/sau persoane care să administreze şi să întreţină o proprietate (casă, gazon, teren de tenis, piscină, gradină cu flori, etc.), dispuse să lucreze în regim intern, semi-intern sau la program; baby-sitter (bonă) - cu anumite calităţi şi pregătire şi/sau disponibilitate de program; personal medical specializat dispus să lucreze intern sau să însoţească bolnavul la tratament în ţară sau străinătate; bucătăreasă; etc.
         Cum decurge procesul de selecţie şi plasare de personal pentru domeniile despre care am vorbit mai sus?
         În primul rând angajatorul trebuie să se decidă asupra uneia din persoanele prezentate de noi. Încheirea unui acord între părţi presupune acordul de voinţă al ambelor părţi, deci şi al angajatului selectat. O dată ce părţile s-au înţeles asupra tuturor amănuntelor, de la programul de lucru, sarcini şi până la salariu, bona încheie un contract de prestări servicii cu firma noastră, contract în care se stipulează o serie de detalii referitoare la comision, confidenţialitate, garanţie, etc. Tot ce îi rămâne de făcut persoanei selectate este să-şi înceapă activitatea la familia care a ales-o.
         Aceeaşi procedură se aplică pentru toate tipurile de activităţi pentru care facem selecţie şi plasare de personal.
         Până nu de mult ofereaţi şi servicii de au pair? De ce aţi renunţat la acestea?
         Am renunţat pentru că am vrut să ne concentrăm mai mult pe plasarea de personal pe piaţa internă care solicită pe zi ce trece tot mai multe resurse. Un alt motiv a fost acela că partenerii externi nu s-au dovedit îndeajuns de serioşi şi, nu în ultimul rând, percepţia greşită asupra acestui tip de activitate. Mai exact, mulţi din cei interesaţi îl percep ca o alternativă de a ajunge în străinătate şi nu ca o posibilitate de a intra pe o perioadă limitată în contact şi de a cunoaşte mai bine limba, obiceiurile, cultura, tradiţiile şi stilul de viaţă al altor popoare.
         Mai nou, organizaţi petreceri pentru copii. De ce ar apela un părinte la compania dumneavoastră şi nu la McDonalds sau la altă firmă care oferă acest gen de servicii? Ce avantaje aduceţi în plus?
         Acest loc de petrecere pentru copii (www.haraparty.ro) este adresat micuţilor de până la 6-7 ani. Spaţiul de joacă este special amenajat şi dotat cu jucării specifice vârstei iar atmosfera este de sărbătoare. Specific petrecerilor noastre este faptul că petrecerea este privată, invitaţii fiind numai cei pe care vrei să-i ai aproape la un astfel de eveniment. Atmosfera, decorul, tortul, totul este personalizat, sărbătoritul având astfel o petrecere la care se va simţi unic. De asemenea, meniul se face conform dorinţei fiecărui client, având o mare disponibilitate şi flexibilitate, mergând până acolo încât, dacă se doreşte, se poate veni cu propriile preparate.
         Ce costuri implică aceste petreceri?
         Costurile depind de amploarea şi numărul de invitaţi. Ca elemente de bază în calculul unei astfel de petreceri sunt: închirierea spaţiului, de regulă pe o perioadă de 3 ore pentru o sumă de 300 RON şi închirierea unui clovn 150 RON. Celelalte elemente, ca meniul şi amploarea petrecerii, elementele suplimentare de decor, ţin de fiecare client în parte. Orientativ, pentru un număr de 10-12 copii şi 20 de adulţi o petrecere de neuitat poate să coste până la 1.200-1.400 RON, însă cu siguranţă merită.
         Ce costuri implică serviciile companiei dumneavoastră? Cine plăteşte, angajatul sau angajatorul?
         Înscrierea în baza de date a firmei este gratuită, prin înscriere înţelegând întocmirea dosarului şi a CV-ului de prezentare, inclusiv susţinerea testului psihologic şi evaluarea lui. Comisionul pe care firma îl percepe se aplică atât angajatului cât şi angajatorului şi, de regulă, este de 50% din salariul primei luni. Angajatul plăteşte comisionul la sfârşitul primei luni de muncă. De asemenea angajatul, o dată cu semnarea contractului de prestări servicii cu firma noastră la momentul angajării, beneficiază de o perioadă de garanţie de 45 de zile în care poate să-şi schimbe angajatorul, indiferent de motiv, fără a mai plăti o altă taxă.
         Consideraţi că domeniile pentru care recrutaţi sunt bine acoperite pe piaţa românească a agenţiilor de recrutare?
         Segmentele de piaţă vizate de noi, bone (baby-sitter), menajere şi îngrijitoare vârstnic/bolnavi sunt în dezvoltare. Tot mai multe familii solicită aceste servicii din nevoie sau din comoditate. În consecinţă şi numărul agenţiilor de recrutare a crescut însă suntem conştienţi că multe din ele vor dispărea rămânând numai cei care îşi vor trata clienţii - atât potenţialii angajatori cât şi potenţialii angajaţi - cu profesionalism şi corectitudine. Cum natalitatea, în Bucureşti cel puţin, este în creştere, evident că activitatea de baby-sitter va deveni în curând o meserie ca toate celelalte.



Sursa:


Data postării: 14.11.2005
Vizualizări: 4.144

Înapoi la articole


Publicitate pe acest site
Copyright ©2002-2024 Pandora Impex SRL.