CV si scrisoarea de intentie - interviu cu Angelica Cadar (continuare)
Autor: Andreea Dragomirescu
Apropo de motivari, am vazut ca in Occident scrisorile de intentie erau foarte sentimentale, cu foarte multe referinte personale pentru a sublinia motivatia. Se poarta si aici ?
Cred ca depinde foarte mult de postul pe care compania il cere, dar, clar, scrisoarea de intentie iti da posibilitatea sa iti prezinti calitatile personale, insa mesajele trebuie sa cuprinda motivarea ta de a candida pe un post sau intr-o Companie anume. Insa daca se cauta un “om de vanzari”, clar ca o scrisoare “sentimentala” nu il va vota foarte mult pe candidat pentru interviu, dar daca va transmite prin acea scrisoare lucruri concrete privind acumularea de cunostinte, succesele pe care le-a obtinut si dorinta sa reala de a lucra pe un post de vanzari, atunci va avea sanse sa intre in procesul de selectie. La fel, daca o companie doreste sa angajeze un “om de publicitate”, cu siguranta ca in acest domeniu creativitatea trebuie sa fie la ea acasa, asa ca poti sau iti permiti sa fii original.
Ce ma fac insa an cazul in care primesc scrisoarea de intentie a unei persoane foarte creative, de exemplu un regizor care aplica la o firma de publicitate, dar care insa nu cunoaste standardul?
Poate ca acel om creativ stie sa se exprime in simbolistica. Imaginea lui trebuie sa o exprime prin scrisoarea de intentie. Daca el va sti ca nu are experienta ceruta pentru acel post, dar va sti sa-si motiveze dorinta de a fi angajat pentru acel post in scrisoarea de intentie, are sanse de reusita. Aici scrisoarea de intentie completeaza CV-ul. Sunt lucruri pe care in CV nu le treci pentru ca CV-ul este un formular specific la urma urmei care contine capitole clare.
Deci exista oameni specializati care pot intui lumea celui caruia i se adreseaza?
Depinde foarte, foarte mult de cel care intervieveaza. In Romania companiile mari au inceput sa-si angajeze Manageri de Resurse Umane sau specialisti de recrutare si selectie care sunt pregatiti special pentru acest aspect. Pana acum procesul acesta era urmarit de seful direct care angaja pe criterii mai mult sau mai putin obiective, iar in prezent, cu ajutorul acestor specialisti de resurse umane, procesul de recrutare si selectie este bine aplicat pentru ca fiecare angajator doreste sa angajeze oameni deosebiti care se incadreaza foarte usor culturii de companie.
Tu oferi si consultanta in ceea ce priveste relatiile dintre angajat si angajator. Poti sa ne spui cate ceva despre procedeele de motivare in Romania?
Cred ca orice companie, daca se gandeste sa schimbe sau sa se dezvolte, trebuie sa se gandeasca la politici clare de motivare a angajatilor. Motivarea deja a devenit un factor care influenteaza foarte mult business-ul, influenteaza foarte mult mersul companiei. Gandeste-te ca motivarea defineste o cultura organizationala puternica. Motivarea inseamna mai multe elemente, depinde de fiecare companie ce aplica ca factori motivationali.
In companiile din occident, motivarea este un capitol de resurse umane extrem de important. Ei vin deja cu niste modele sau proceduri care au fost perfectionate in timp si-au dovedit viabilitatea, concluzia fiind ca angajatii motivati pot aduce performante deosebite in cadrul companiei.
Studiul privind motivarea angajatilor din Romania realizat la nivel de piata in anul 2004 de catre o companie specializata in domeniul resurselor umane a evidentiat faptul ca cea mai mare parte a angajatilor din companiile romanesti sunt nemultumiti de nivelul responsabilitatilor implicat de posturile ocupate si de realizarile lor profesionale. Nemultumirile legate la nivel de respon-sabilitati se datoreaza mai multor cauze identificate in organizatiile romanesti: lipsa fiselor de post care sa precizeze foarte clar responsabilitatile posturilor si, de asemenea, absenta unor programe de dezvoltare a abilitatilor la locul de munca.
Perceptia angajatilor este ca, la ora actuala, companiile romanesti nu iau in considerare in mod deosebit dezvoltarea factorului uman, centrarea managerilor fiind pe alte modalitati de dezvoltare a afacerii (obtinerea resurselor materiale necesare, patrunderea pe noi piete de desfacere, scaderea costurilor, retehnologizare etc.). Ceea ce e de retinut este faptul ca succesul modalitatilor de dezvoltare a unei companii, indiferent care ar fi acestea, au un singur numitor comun si anume calitatea oamenilor care le utilizeaza.
Sursa:
Data postării: 11.07.2005
Vizualizări: 4.306
Înapoi la articole
|