Agenţiile de recrutare, un punct de plecare în căutarea unui job - articole - munca.ro
Pagina principală |  Articole |  Ştiri |  Resurse |  Condiţii |  Servicii angajatori |  Contact
 Imobiliare  | Turism  | Prieteni  | Bancuri  | Ştiri  | Culinare  | Coduri poştale  | Curs valutar  | Meteo  | Calendar  | Ziare 
Articole

Agenţiile de recrutare, un punct de plecare în căutarea unui job

Autor: Dana Puscoci

         Cheia în găsirea unui loc de muncă bun stă în cunoaşterea pieţei forţei de muncă. Dacă aţi „diseca” puţin această piaţă, aţi vedea că există două metode de a obţine o slujbă: directe şi indirecte.
         
         Modalitatea directă implică răspunsul la un anunţ dat de angajator, iar modalitatea indirectă presupune fie apelarea la diferite cunoştinţe care lucrează în domeniul ales de voi, participarea la diversele târguri de joburi, pe Internet, sau pur şi simplu vă puteţi depune CV-ul către diverse companii, chiar dacă acestea nu oferă la momentul respectiv un post.
         Tot o modalitate indirectă este şi înscrierea în baza de date a unei agenţii de recrutare. Într-un sondaj realizat de Ziarul de Joburi, cu privire la cât de utile sunt aceste agenţii, pe un eşantion de 55 de cititori, 54% le consideră foarte utile, 33% - inutile, numai 9% fiind de părere că sunt inutile, iar restul de 4% nu ştiu.
         Contrar a ceea ce aţi putea crede, agenţiile de recrutare de personal nu percep nici o taxă pentru a vă înscrie CV-ul în baza lor de date. Pe lângă acest avantaj există şi cel al economiei de timp. Practic agenţia lucrează pentru voi, selectând din multitudinea de oferte disponibile pe piaţă pe cele care sunt mai potrivite cerinţelor şi profilului vostru. Dacă v-aţi hotărât să cooperaţi cu o agenţie profesională, iată cum funcţionează sistemul unei astfel de companii. În primă fază vă depuneţi CV-ul la sediul agenţiei, ulterior va avea loc un interviu cu unul dintre consultanţi pentru a identifica punctele voastre de interes.Va trebui să completaţi un număr de formulare şi chestionare şi vi se va cere să rezolvaţi o serie de teste psihometrice. O dată această etapă încheiată, vă va fi prezentată o listă cu genurile de posturi care vi s-ar potrivi ca tipologie, şi ar trebui să vi se descrie firmele angajatoare care au posturi libere în momentul respectiv, precum şi posturile în sine, cu tot ce implică ele (poziţie, cerinţe, atribuţii). Dacă veţi fi interesaţi de unul dintre acestea, consultantul va trebui să înainteze datele voastre angajatorului şi să facă, în numele vostru, demersurile necesare pentru un interviu cu angajatorul.
         Ce agenţie sau agenţii veţi alege este o opţiune personală. Un singur lucru nu ar trebui să acceptaţi însă, acela de a plăti agenţiei pentru înscrierea CV-ului vostru în baza de date. Motivul? Angajatorul deja plăteşte pentru toate serviciile de căutare şi selectare a personalului său. Unele agenţii solicită firmelor, ca plată pentru serviciul de recrutare echivalentul a două-trei salarii lunare ale personalului selectat, în cazul în care rămâne angajat stabil (după perioada de probă care diferă de la companie la companie). Dacă angajatul respectiv nu face faţă solicitărilor postului, agenţia oferă un înlocuitor fără plata altor taxe suplimentare.
         Există agenţii specializate în ceea ce pe româneşte se traduce „vânătoarea de capete” (head hunting). Acestea operează puţin diferit faţă de agenţiile tradiţionale, în sensul că lucrează cu posturi mai puţine, dar mult mai importante şi oferă servicii foarte personalizate. Acestea fac angajări numai pentru poziţiile de top dint-o companie, iar ceea ce este interesant de ştiut este că procesul de recrutare se desfăşoară invers celui prezentat anterior, în sensul că nici un candidat nu se duce la o astfel de agenţie. Agenţia îi caută pe cei mai buni din domeniul pentru care se face recrutarea, din diverse companii şi le face o ofertă directă.
         Pentru a fi selectat prin această metodă este necesar să ai un profil de pregătire de excepţie sau o experienţă perfect corespunzătoare celei solicitate de postul în cauză. Chiar şi aşa, recrutarea nu este garantată şi depinde de cât de bine cunoaşte domeniul respectiv acea agenţie, pentru a şti unde să caute. După acest ultim criteriu, în special se diferenţiază între ei „vânătoarii de capete”.
         Ce trebuie să faceţi pentru a vă înscrie în baza de date a unei agenţii? În primul rând, căutaţi agenţiile de plasament din zona voastră geografică şi aflaţi care dintre ele sunt specializate în domeniile voastre de interes. Odată făcut acest pas, vizitaţi câteva dintre ele şi comparaţi serviciile pe care le oferă, inclusiv modul în care sunteţi tratat. Puteţi apela la mai multe deodată, nu se impune o limită.
         Am realizat pentru voi o clasificare a celor mai importante agenţii de recrutare din zona Capitalei, multe dintre acestea având filiale şi în celelalte oraşe mari ale ţării.
         Agenţii care acoperă diverse poziţii de la entry level la top management:
         - Aims Human Capital România este partener al companiei intenaţionale AIMS, oferind printre multe alte servicii şi pe acela de recrutare şi plasare de personal. Prin cele două birouri din Bucureşti şi Timişoara realizează anual aproximativ 200 de plasamente la nivel de middle şi top management. Acesta este, dealtfel şi serviciul de bază al agenţiei.
         Domeniile acoperite sunt diverse, de la sectoarele: industrial, produse de larg consum, construcţii, până la industria farmaceutică, IT şi telecom şi cea financiar-bancară.
         - Optim Solutions HR se ocupă în principal de segmentul de piaţă reprezentat de posturile din middle-management, din toate domeniile, de la vânzari şi contabilitate până la posturi tehnice.
         - P&P este o companie interanţională, prezentă în România prin parteneriatul cu HRD Dezvoltare Resurse Umane. Compania recrutează pentru potiţiile de top si middle management din diverse domenii de activitate.
         - Advice Human Resources acoperă o gamă largă de domenii, însă cele mai solicitate sunt marketing, PR, publicitate şi vânzări, finanţe şi contabilitate, proiectare şi execuţie în domeniul industrial, construcţii civile şi industriale, turism şi servicii, medicină şi farmacie.
         - Adecco România este parte a grupului Adecco International cu filiale în peste 60 de ţări, recrutând pentru toate poziţiile, de la entry level la top management. Acoperă toate domeniile de activitate, cele mai solicitate joburi fiind cele din vânzări, contabilitate, inginerie.
         - Manpower România este o filială a agenţiei internaţionale Manpower ale cărei servicii acoperă o gamă variată de posibilităţi şi oportunităţi, mergând de la proiecte temporare (pe perioada studiilor, în vacanţe, part-time), proiecte de recrutare permanentă în toate segmentele de activitate, pe poziţii de entry level, middle şi top management, până la orientare în carieră şi consiliere pe tematici legate de mediul organizaţional.Cele mai solicitate domenii pentru care recrutează sunt secretariat, contabilitate, PR.
         - HR România are cele mai multe cereri pe domeniile vânzări, IT, finanţe, marketing, publicitate, resurse umane.
         Alte agenţii din acest domeniu sunt: B&B Expert, Total Consult, Redo Consulting.
         Agenţii de head-hunting:
         - Alexander Hughes România, face parte din compania Alexander Hughes International şi face recrutări numai pentru poziţii de conducere, numai prin abordare directă (direct search), nu foloseşte niciodată anunţuri.
         - Global Consulting este atât o agenţie de head-hunting cât şi de recrutare de personal pentru diverse domenii de la finanţe, marketing, IT, la cel energetic sau al sectorului public.
         Agenţii de recrutare de personal atât pentru ţară cât şi pentru străinătate: Pluri Consultants, NBS ACCEPT (care facilitează găsirea unui loc de muncă în Italia, Anglia, Cipru).
         
         
         Care sunt avantajele celor care apelează la o agenţie de recrutare?
         
         Pentru un tânăr este mult mai avantajos să apeleze la o firmă de recrutare, are şansa să-şi găseasca mult mai repede un loc de muncă avantajos. În primul rand, va beneficia de o consiliere care îl va ajuta să câştige încredere în resursele proprii dar să şi înveţe cum să-şi facă un CV corect , cum să se prezinte la un interviu de angajare. Apoi, are şansa să îşi găsească un loc de muncă serios, pentru ca o firmă de recrutare îşi rezervă dreptul de a selecta companiile cu care lucrează şi de a oferi candidaţilor toate informaţiile despre acestea.
         Atfel, lucrul cu o agenţie de resurse umane este interesant pentru candidaţi din mai multe puncte de vedere:
         - Înscrierea în baza de date a unei agenţii de recrutare permite accesul în screening pe diferite poziţii compatibile cu aşteptările, motivaţia, parcursul educaţional şi profesional al candidatului;
         - Spre deosebire de o companie, agenţiile de recrutare au mai multe poziţii deschise în paralel, deci mai multe şanse pentru un candidat.
         - Agenţiile de recrutare lucrează cu companii de renume din toate ariile de activitate, garantând atât seriozitatea companiei cât şi a procesului de recrutare. Companii multinaţionale sau româneşti, mari corporaţii sau IMM-uri pot apela la serviciile unei agenţii de recrutare, deschizând un spectru foarte larg de oportunităţi pentru candidaţi.
         - Candidatura înscrisă într-o bază de date a unei agenţii poate avea un răspuns şi după o perioadă mai mare de timp, nu doar pentru proiectele imediate anunţate la un moment dat în presă.
         Luiza Petrică, HR Consultant, Manpower România
         
         
         „Persoanele în căutarea unui loc de muncă, apelând la serviciile unei agenţii de recrutare economisesc timp şi bani care s-ar pierde prin alegeri nepotrivite.”
         Romeo Creţu, Managing Partner la P&P România
         
         
         „Din punctul de vedere al avantajelor firmelor care apelează la companii de recrutare, cele mai importante trei avantaje consider că sunt: economia de timp şi personal, siguranţa găsirii unor persoane adecvate job-ului şi garanţia oferită de către compania de recrutare şi cunoaşterea mai bună a noilor angajaţi - companiile de recrutare oferind un portret psihologic al angajatului, portret realizat în urma testării psihologhice din perioada interviurilor.”
         Robert Bârsan, Recruiter and Development Specialist, Optim Solautions HR



Sursa:


Data postării: 24.10.2005
Vizualizări: 12.458

Înapoi la articole


Publicitate pe acest site
Copyright ©2002-2024 Pandora Impex SRL.